Nosaltres

Els programes de l’Àrea de Coneixement, Educació i Recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera tenen una gran diversitat de beneficiaris: des de l’educació obligatòria, amb programes de foment de la ciència tant entre els estudiants com entre el professorat, entre altres; fins al món universitari, amb diverses línies d’ajuts i beques, tant per als que comencen l’educació superior com per als que fan màsters.

• Promoció de la igualtat d’oportunitats i la innovació educativa

Projectes que tenen com a objectiu impulsar l’educació com a estratègia de futur del nostre país. Els eixos comuns de treball són: oferir igualtat d’oportunitats i fomentar l’esforç i l’excel·lència en l’àmbit acadèmic: Escoles Tàndem o les Beques Escolars.

• Foment de vocacions científiques i apropar l’excel·lència en recerca a les escoles

Programes Joves i Ciència, Bojos per la ciència i Professors i ciència, entre d’altres col·laboracions amb centres de recerca de Catalunya.

• Foment de l’excel·lència a les universitats i postgraus

A Catalunya amb ajuts i beques als estudiants que destaquen pel seu alt rendiment acadèmic: Ajuts Universitaris per a estudiants que comencen la universitat, i Beques per a estudiants de Màsters d’Excel·lència o les Beques d’investigació URV.

• Col·laboració amb centres de recerca

De Catalunya, que destaquen per la seva excel·lència i reconeixement internacional, i participa en accions que fomenten i donen reconeixement a la recerca capdavantera i de qualitat: Premi Vanguardia de la Ciència, suport als centres de recerca a través de la Càtedra Ignacio Cirac i els Ajuts Germans Tries Talents. Fundació Hospital Germans Tries i Pujol.

• Campus de Ciències ambientals i de la terra a Alinyà

Amb la Universitat Autònoma de Barcelona, a través de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals i la Facultat de Ciències s’ha impulsat el Campus de Ciències ambientals i de la terra d’Alinyà.

• Pensament crític

Organitzem i impulsem activitats de promoció del coneixement adreçades a tot tipus de públics i en què es fomenten el diàleg i la reflexió sobre temes d’actualitat: Converses a la Pedrera un cicle  per reflexionar entorn de diferents temes d’actualitat social, cultural, política i econòmica amb personalitats de primer ordre i Ciència After Work a La Pedrera, un fòrum on debatre, discutir, conèixer i interpel·lar als científics que treballen en centres de recerca de Catalunya per conèixer què investiguen en el camp de les ciències de la salut, la tecnologia, la física o la genètica, entre d’altres.