El grafè el material del futur a l’aula

És sorprenent que a partir de coses tan senzilles i comuns com un llapis i cinta adhesiva s’hagi pogut treure un material nou amb característiques tan excepcionals que pot tenir aplicacions tecnològiques a moltíssims camps de la nostra vida. Des de bateries que es recarreguen molt més ràpidament, a sensors de llum més eficients, a nous tipus de cèl·lules solars… Són tantes les possibles aplicacions del grafè, que potser seria més ràpid dir en què no podríem fer-lo servir, ens explica Federica Beduini, científica de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i que enguany presenta el curs El grafè, el material del futur a l’aula dins la 13a edició del programa Professors i ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera.

El curs pretén apropar els docents a una nova tecnologia – el grafè – que crida molt l’atenció dels estudiants perquè surt sovint a les notícies i que és molt fascinant perquè és relativament fàcil d’obtenir, té propietats exagerades que permeten aplicacions increïbles.

Durant el curs, que tindrà lloc els dies 18, 20 i 25 d’0ctubre (10h), els docents coneixeran les propietats i les aplicacions del grafè, un material nou i revolucionari, coneixeran els darrers avanços de la recerca, podran apropar la física de la llum a les aules d’una manera innovadora, creativa i lúdica a partir de les idees i assessorament del curs. També faran  una visita als espais d’ICFO que estan relacionats amb grafè per entendre el procés que segueixen partint d’una idea per arribar a un producte que es pugui utilitzar. A la part pràctica faran experiments fàcilment traslladables fàcilment a l’aula de caràcter multidisciplinari que els fan aptes per a projectes d’aula transversals, amb conceptes de física, química i tecnologia.

Federica Beduini_ICFOFederica Beduini és una física italiana que en 2015 va completar el seu doctorat en Fotònica a l’ICFO.
Ara treballa a l’equip d’Outreach del mateix institut, on coordina algunes de les activitats educatives (com el Young Photonics Congress) que l’ICFO organitza per difondre la passió per la llum i la fotònica entre estudiants i públic general.

logo ICFOL’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) és una institució molt jove que té l’objectiu de fer avançar el límits del coneixement de la fotònica, la ciència i la tecnologia de l’aprofitament de la llum. La llum, concretament la llum làser, és una de les tecnologies més prometedores de que disposa actualment la humanitat. Els seus programes de recerca s’emmarquen en les línies de la fotònica més punteres a nivell mundial, i tenen l’objectiu d’encarar els importants desafiaments que enfronta la societat en general. Se centren en els problemes, actuals i del futur, en Salut, Energia, Informació, Seguretat, Protecció i cura del Medi Ambient.

Visita el webMés informació i inscripcions a : www.professorsiciencia.cat

Segueix-nos: #ProfessorsiCiencia @PedreraCiencia