El genetista Siddhartha Mukherjee participarà a Converses a La Pedrera

El 20 de juny, La Pedrera celebrarà una conversa amb Siddhartha Mukherjee, metge, genetista, investigador especialitzat en oncologia i biòleg expert en cèl·lules mare.

Guanyador del premi Pulitzer de no-ficció i del Guardian First Book Award amb The Laws of Medicine i The Emperor of All Maladies: A Biography of Cancer –un dels llibres més divulgatius que s’han escrit sobre el càncer-, Siddhartha Mukherjee publica ara The Gene. An Intimate History (2016), on a través del  gen relata la recerca per desxifrar el codi principal que ens conforma i defineix com a humans, i determina com som per fora i per dintre.

La història del gen comença en una abadia agustina de Moràvia l’any 1856, quan un monjo concep la possible existència d’una unitat hereditària. D’aquí, enllaça amb les investigacions de Charles Darwin, Gregor Mendel, Francis Crick, James Watson, Rosalind Franklin, i de tants altres científics que continuen treballant per comprendre el codi més important de tots. Entremig, també topa amb els horrors de l’eugenèsia nazi a la dècada de 1940 i finalment explica com el gen transforma la biologia de postguerra, i reconfigura la nostra percepció de la sexualitat, el caràcter, la capacitat d’elecció i el lliure arbitri.

Mukherjee ens recorda que la genètica té una importància transcendental a la vida quotidiana de tothom, en una època en què encara estem aprenent a llegir i escriure el genoma humà, amb totes les possibilitats que comporta de modificar el destí i la identitat dels nostres infants.

El dia 20 de juny a les 19h, dins del marc del cicle Converses a La Pedrera, Siddharta Mukherjee dialogarà amb la periodista Milagros Pérez Oliva a l’Auditori de La Pedrera.