Projecte CADMUS: caçadors de muons

Tres fellows del Joves i ciència i Bojos per la ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera formen part del projecte CADMUS. Ells i els altres companys del projecte ens transmeten la seva passió per la ciència, ens expliquen com es varen conèixer i què és CADMUS, un experiment que abraça la ciència experimental amb l’enginyeria. Han iniciat una campanya de micromecenatge a la plataforma Indiegogo per acabar d’aconseguir el finançament necessari per tirar endavant el projecte.

El programes de la Fundació: un entorn científic immillorable
CADMUS_Fellows Fundació Catalunya La Pedrera_1

Projecte CADMUS: Gerard Pascual López, Guillem Megías Homar, Adam Teixidó Bonfill, Roger Bahí Buhigas i Ramon García Alarcia

Tan sols érem uns nois de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat quan de manera totalment fortuïta vam anar coincidint i coneixent-nos respectivament. En Gerard Pascual López, un noi enamorat de l’astronomia i el cosmos, i en Guillem Megías Homar, un noi encuriosit i meravellat per la ciència, vam coincidir per primera vegada al MónNatura Pirineus amb el Joves i Ciència. Una experiència que ens canviar la vida i ens obriria la porta a un món immens i impressionant: la recerca científica.

Els nostres articles ens enviaren l’any següent a Boston i Alemanya on vam poder aprofundir i descobrir més d’aprop el món de la ciència i de la investigació. L’Adam Teixidó Bonfill, era un Bojos per la Química (ICIQ), però més aviat, era un boig per totes les ciències. Sempre amb ganes d’aprendre i adquirir coneixements, al final, va acabar coincidint amb nosaltres a La Pedrera 1st International Physics Tournament, la fase local del Weizmann Physics Tournament 2015 del Davidson Institut of Science, un torneig consisteix en construir una caixa de seguretat basada en els principis de la física.

Finalment, i sense esperar-ho, hem acabat estudiant Enginyeria Física a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en un ambient d’excel·lència inmillorable. Ha estat aquí i en d’altres programes on hem conegut els altres dos companys de l’equip en Roger Bahí Buhigas i en Ramon García Alarcia.

CADMUS: un projecte, un experiment

El novembre del 2016 vam emprendre un projecte apassionant emmarcat dins del Programa REXUS/BEXUS que organitzen les agències espacials sueca i alemanya, en col·laboració amb l’European Space Agency (ESA), per a dur a terme un experiment en un globus estratosfèric.
El nostre projecte CADMUS (Cloud chamber for high Altitude Detection of Muons Under Special relativity effects), pretén dissenyar i construir un detector de partícules per detectar muons, partícules elementals, i calcular-ne el temps de semivida. Per fer-ho gravarem les traces dels muons i en quantificarem el flux durant el vol del globus. Un cop tinguem els resultats els compararem amb aquells que s’esperarien a nivell clàssic i a nivell relativista. (Si voleu saber-ne més: CADMUS o cadmus@cadmusbexus.com).
El nostre objectiu és poder finalment publicar els resultats i aprofitar l’ocasió per fer divulgació de la ciència que hi ha darrere l’experiment. El nostre experiment abraça la ciència experimental amb l’enginyeria, car ens cal desenvolupar un disseny molt precís i assegurar-ne la viabilitat abans de poder dur a terme l’experiment. CADMUS és doncs, un experiment interdisciplinari amb un repte engrescador i que aquest octubre tindrem l’oportunitat de llençar des de Kiruna, Suècia.

Ajudeu-nos a seguir endavant

Tanmateix, el projecte necessita finançament i és per això que estem duent a terme una campanya de micromecenatge a la plataforma Indiegogo per a finançar la part que per la qual no hem trobat patrocinadors. Qualsevol ajuda per petita que sigui ens serà molt útil i us animem a participar-hi! Podem enviar el vostre nom a 30km sobre la superfície terrestre!
Tot això, però, no hagués estat possible, de segur, sense el Joves i Ciència i el Bojos per la Ciència que ens van fer gaudir i endinsar-nos a la ciència amb empenta i devoció!

Visita el webEnllaços que poden ser del vostre interés:

· Vídeo explicant l’experiment: Briefing CADMUS

· Notícies aparegudes a premsa, ràdio i televisió: La Vanguardia, Catalunya Ràdio i TVE enllaç 1 i

Facebook: cadmus2017

Twitter @CadmusBexus

Instagram: @cadmus_bexus

Post escrit per Gerard Pascual López, Guillem Megías Homar, Adam Teixidó Bonfill, Roger Bahí Buhigas i Ramon García Alarcia

Projecte CADMUS

Segueix-nos a:  #CadmusBexus@PedreraCiencia  @PedreraFundacio