Jordi Blanco, participant del Bojos per la Física 2016, guanyador de Cazadores de Rayos Gamma

Cazadores de Rayos Gamma és una aplicació online que ha desenvolupat l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) , online des d’octubre de 2016, i que està pensada per apropar l’astronomia de molt alta energia als estudiants de Secundària.

Aquest projecte és una porta a les fonts més extremes del Cosmos, a la ciència que les regeix i la tecnologia que els investigadors desenvolupen per tal de comprendre-la. L’objectiu és que els joves s’introdueixin en l’apassionant món de la física d’astropartícules i ho facin de la mà de l’IFAE a través d’aquesta plataforma.

Amb l’ús d’aquesta plataforma, els usuaris han tingut l’oportunitat de recórrer unes ‘nits’ d’investigació
acompanyats pels estudiants de doctorat del grup de Gammas de l’IFAE. Un cop han observat i après com es fa l’astrofísica d’altes energies i com s’obtenen els resultats han pogut posar a prova els coneixements adquirits i resoldre la seva pròpia investigació. Amb aquest últim pas, a més a més, han tingut l’oportunitat de participar en un concurs on han hagut d’explicar la seva experiència amb la plataforma i quins resultats han obtingut de la seva ‘nit’. Concretament, amb les dades de la nebulosa del Cranc que se’ls proporcionaven, han hagut d’estudiar la seva emissió de raigs gamma.

Cazadores de rayos gamma_2017_IFAE_Fundació Catalunya La Pedrera

Bojos per la ciència 2016 a la sessió de Cosmologia

Prop de 400 usuaris de tot Espanya s’han registrat a la plataforma. El nivell dels participants del concurs ha estat tan bo però a la vegada tan igualat que finalment s’ha decidit escollir al guanyador per mitjà d’un sorteig.

El nom es va publicar fa unes setmanes i precisament es tracta d’en Jordi Blanco, que va participar durant el 2016 al programa Bojos per la Física, dins el programa Bojos per la ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera. Ell mateix ens explica que “ha estat una activitat molt interessant pel fet de poder estudiar els púlsars, uns astres tan extrems i als límits de la Física coneguda, des de casa i posant en pràctica tot allò après al Bojos per la Física”.

El premi consisteix en una estada de dues nits per al guanyador i un acompanyant a l’Observatori del Roque de los Muchachos, a l’illa de La Palma, on es troben els telescopis MAGIC, l’instrument que fan servir els investigadors que treballen en el camp de les astropartícules. D’aquesta manera, en Jordi tindrà l’oportunitat de convertir-se en un veritable Caçador de Raigs Gamma. L’estada tindrà lloc l’última setmana de juny, quan el clima i l’estat del cel afavoriran unes bones observacions.

Visita el webPodeu accedir a la plataforma aquí: www.cazadoresderayosgamma.com
Vídeo: https://vimeo.com/188114479

Segueix-nos a:  @PedreraCiencia  @PedreraFundacio @_IFAE