Fellows de la Fundació Catalunya-La Pedrera premiats a l’Exporecerca Jove 2017

Participants dels programes Joves i Ciència, Bojos per la Ciència i Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) són premiats a la XVIII Exporecerca Jove.

El 6, 7 i 8 d’abril es va celebrar la 18a edició de l’Exporecerca Jove a Barcelona, la fira de treballs de recerca més gran d’Europa, organitzada per MAGMA, Associació per Promoure la Recerca Jove, que aquest any acollia 113 projectes desenvolupats per joves de secundària i batxillerat.

Els fellows de la Fundació Catalunya-La Pedrera, de programes com Joves i Ciència, Bojos per la Ciència i Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) van triomfar durant l’acte de cloenda, enduent-se nombrosos premis i reconeixements per la seva tasca investigadora.

El disseny d’una estació espacial a l’òrbita de Mart i l’estudi de galàxies per a la millor comprensió de l’Univers han estat els camps de dedicació d’aquests últims mesos del Joel i la Queralt, respectivament. El Guillem ha dissenyat i construït un robot humanoide telecomandat, mentre que l’Aleix s’ha endinsat en l’estudi dels fenòmens meteorològics, i el Raul ho ha fet en l’anàlisi de les xarxes socials i el seu impacte en la societat actual. Per últim, la Mar i l’Alba han treballant per a aportar coneixement en el camp de la neurobiologia, mitjançant l’estudi de l’organització neuronal del cervell i la seva implicació en les malalties neurodegeneratives.

El Joel Romero, de Joves i Ciència, i la Queralt Portell, de Bojos per la Ciència, van guanyar respectivament el Premi Especial Intel ISEF i el Premi Especial Fundació Catalunya-La Pedrera, gràcies als quals participaran aquest proper més de maig a la mostra internacional de treballs de recerca més gran del món, la Intel ISEF 2017, que se celebra a Los Angeles, Estats Units.

El Guillem Casadesús, del BIYSC, i la Mar Fillat, de Joves i Ciència, s’han endut el 1r Premi Exporecerca, gràcies al qual viatjaran a Fortaleza, Brazil, el proper mes d’agost per participar a la MILSET Expo-Sciences International 2017.

L’Aleix Nogués, del BIYSC, ha estat guardonat amb el 3r Premi Exporecerca, gràcies al qual participarà a l’esdeveniment I giovani e le scienze a Milà, Itàlia, i el Premi Water Prize, que li permetrà participar a la competició Stockholm Junior Water Prize, a Estocolm, Suècia.

L’Alba Güembe, de Joves i Ciència, ha estat reconeguda amb el Premi Ciències de la Salut de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, així com la Queralt i la Mar han estat guardonades amb el Premi PCB del Parc Científic de Barcelona, i aquest última també ha obtingut el Premi Exporecerca VHIR de l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron.

El Raúl Conchello, de Joves i Ciència, ha estat premiat amb el Premi Editorial PRHGE de la Penguin Random House Grupo Editorial, així com el Joel també ha estat guardonat amb el Premi Ingenia de l’empresa Ingenia Motion Control, i el Guillem també s’ha endut el Premi Reconeixement del Públic i el Premi Diari ARA.

Per últim, la Queralt, l’Aleix, la Mar i el Raul han estat guardonats respectivament amb les mencions Intel ISEF de la Yale Science and Engineering Association, l’American Meteorological Society, la Society for in vitro Biology, i l’Intel Excellence in Computer Science Award.

Tot el seu esforç s’ha vist àmpliament recompensat i des de la Fundació Catalunya-La Pedrera volem felicitar-vos a tots pels vostres èxits!

Segueix-nos a:  @PedreraCiencia  @PedreraFundacio