Premi BIYSC 2016: ‘Be Passionate With Attitude Award’

La Fundació Catalunya-La Pedrera i la Fundació Víctor Grífols i Lucas han concedit als estudiants Jordi Jumilla i Míriam Condeminas, participants del programa Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) 2016, el premi ‘BIYSC Be Passionate With Attitude Award’. L’estiu passat en Jordi Jumilla va participar al projecte de robòtica coordinat per La Salle Campus Barcelona, a partir del qual va desenvolupar el seu treball “Development of a robotic hand to enhance the deaf people communication”. D’altra banda, la Míriam Condeminas va participar al projecte de biomedicina coordinat per l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB) i va dur a terme el seu treball “Insulin and diabetis; how science saves lives”.

L’objectiu d’aquest premi és inspirar i encoratjar estudiants de tot el món a creure en sí mateixos, compartir la seva passió per la ciència i donar-los la possibilitat de fer front a diferents reptes que els permetin contribuir a la transformació de la societat.

Aquest reconeixement dóna l’oportunitat a en Jordi i la Míriam de participar aquest proper estiu al prestigiós programa London International Youth Science Forum (LIYSF) del 26 de juliol al 9 d’agost de 2017.

L’equip de la Fundació Catalunya-La Pedrera felicita als guanyadors en reconeixement al seu compromís amb el programa i l’èxit de la seva participació!

[ENG]

Catalunya-La Pedrera Foundation and Fundació Víctor Grífols i Lucas have awarded the Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) 2016 participants Jordi Jumilla and Míriam Condeminas, with the ‘BIYSC Be Passionate With Attitude Award’. Last summer Jordi Jumilla participated in the robotics project coordinated by La Salle Campus Barcelona, from which he undertook his work “Development of a robotic hand to enhance the deaf people communication”. Míriam Condeminas was involved in the biomedicine project coordinated by the Institute for Research in Biomedicine (IRB) and she carried out her awarded project “Insulin and diabetis; how science saves lives”.

The purpose of this award is to inspire and encourage students from all over the world to believe in themselves, living and sharing their passion for science. To empower them to face the challenges whilst pursuing their contribution to transform society.

This recognition provides Jordi and Míriam with the opportunity to be sponsored to participate in the international program London International Youth Science Forum (LIYSF) this summer from July 26th to August 9th 2017.

Catalunya-La Pedrera Foundation team congrats the winners for their commitment and outstanding performance during the program!

Do you love science?

Apply now for BIYSC 2017  from July 10th to 21st 2017 in Barcelona!

Check all the information at www.biysc.org.

Be BIYSC!

Follow us:  #BIYSC @PedreraFundacio @PedreraCiencia