Els Bojos per la Física participen al Beamline for Schools del CERN

Els estudiants del Bojos per la Física 2017,  dins el programa Bojos per la Ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera, i gràcies a la coordinació IFAE, han presentat una proposta per a participar al concurs Beamline for Schools. Es tracta d’una iniciativa organitzada pel CERN on els grups participants han de presentar la proposta d’un experiment de física de partícules. Els equips seleccionats podran viatjar al laboratori de física de partícules més gran del món i dur a terme el seu experiment in situ, utilitzant un feix de protons.

Què és la teoria electrodèbil? I els  kaons i pions?

Immediatament després del Big Bang les condicions eren tan extremes que la força electromagnètica i la força dèbil eren una de sola: l’electrodèbil. No obstant això, en l’Univers -tal i com el coneixem avui dia- estan separades. Fa 50 anys es va proposar la teoria electrodèbil que ens permet entendre perquè això és així. Els Bojos per la Física volen convidar tothom a conèixer-la i celebrar el seu 50è aniversari.

Concretament proposen un experiment per mesurar la desintegració de kaons i pions, dues partícules subatòmiques, per obtenir el valor d’un paràmetre clau en la teoria electrodèbil. El set up d’aquest experiment ha estat dissenyat en col·laboració amb investigadors Aurelio Juste i Mirko Casolino de l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE).

Per tal de promocionar la seva proposta, els participants han fet un vídeo. Ajudeu a difondre la seva proposta per a què puguin viatjar al CERN! Esteu tots convidats a celebrar el 50è aniversari de la teoria electrodèbil!

Què és Bojos per la Física?

bojos per la física_fundacio catalunya la pedrera_ifae_icn2

L’any 2013, la Fundació Catalunya-La Pedrera va crear el programa Bojos per la ciència per a l’estímul del talent científic entre els joves. Dins d’aquest programa marc, neix el 2016 Bojos per la Física, una proposta conjunta de l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) i l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). El projecte compta amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC/IEEC), el Sincrotró ALBA i MónNatura PirineusUniversitat Autònoma de Barcelona, l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB).

Bojos per la Física és un curs d’un any de durada dirigit als estudiants del primer any de batxillerat de la modalitat de Ciències i Tecnologia amb especial interès i talent per la Física. L’objectiu bàsic d’aquest projecte és fomentar la vocació científica d’aquests joves i en especial el seu entusiasme per la física.

Visita el webInscripcions al Bojos per la Física 2018:

A partir de setembre 2017 a:

www.fundaciocatalunya-lapedrera.com

Segueix-nos a: #Bojosperlaciència @PedreraFundacio @PedreraCiencia