MISTI_2017_Fundacio Catalunya La Pedrera 2017_2

Comiat dels estudiants del MIT al terrat de La Pedrera (Barcelona)

Quinze estudiants seleccionats de la prestigiosa universitat Massachussets Institute of Technology (MIT) de Boston han impartit classes a centres de secundària de Barcelona i àrea metropolitana durant aquest últim mes. Aquesta experiència ha estat possible gràcies al programa MISTI Global Teaching Lab, en el qual col·labora la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Els 15 centres educatius que han participat en aquesta edició 2017 han estat: Sagrada Família Horta (Barcelona), Escola Sant Gregori, Fundació Llor (Sant Boi de Llobregat), Institut Príncep de Girona (Barcelona), Institut Enric Borràs (Badalona), Institut Fort Pius (Barcelona), Institut La Llauna (Badalona), Institut Josep Pla (Barcelona), Agora Sant Cugat International School (Sant Cugat del Vallès), Escola Bon Soleil (Gavà), Gresol International- American School (Matadepera),  St. Peter’s School (Barcelona), The British School of Barcelona (Castelldefels), La Miranda (Sant Just Desvern) i Oak House School (Barcelona).

MISTI_2017_Fundacio Catalunya La Pedrera 2017_3

Lily Jordan, estudiant de Matemàtiques del MIT, ha estat impartint classes de matemàtiques, física i química a l’Institut Josep Pla (Barcelona)

Les classes que han impartit íntegrament en anglès són d’assignatures de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, tot complementant el currículum del centre educatiu i aportant un enfocament pràctic en l’educació propi del MIT. Els estudiants durant aquest període s’han allotjat amb famílies d’acollida dels diferents centres educatius participants i han tingut l’oportunitat d’apropar-se a la recerca puntera de Catalunya així com intercanviar les seves experiències amb joves investigadors, a través de visites a diversos centres de recerca, com ara el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), el Parc Científic de Barcelona (PCB), l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i el Barcelona Supercomputing Center (BSC).

Com a cloenda del programa, en aquesta última setmana de la seva estada, els estudiants van visitar La Pedrera, seu de la Fundació Catalunya-La Pedrera, on es van reunir amb les diferents famílies d’acollida per intercanviar vivències i acomiadar-se.
L’experiència ha estat tot un èxit tant per als estudiants dels centres que participen al programa com per als joves universitaris del MIT.

D’una banda, per als estudiants del MIT ha estat una experiència enriquidora tant per l’aprenentatge que suposa l’oportunitat d’impartir docència a estudiants d’un altre país, amb un sistema educatiu i una cultura diferents, com per la convivència amb les famílies d’acollida i l’0portunitat de fer una estada internacional. D’altra banda, els centres educatius han tingut l’oportunitat d’acollir a un estudiant universitari per a col·laborar en l’activitat docent del centre, aportant-los una visió diferent del model educatiu i recursos pedagògics innovadors propis del MIT.

@MISTI @MISTIatMIT

Visita el webPodeu conèixer d’aprop l’experiència d’un d’aquests estudiants, en Kevin Ng estudiant de l’últim curs d’Enginyeria Elèctrica i Ciències de la Computació del MIT que ha ensenyat  tecnologia i programació a l’Institut Príncep de Girona (Barcelona), en aquest article: Mentores del MIT en Barcelona (La Vanguardia 7/2/2017)

Segueix-nos:  @PedreraFundacio @youthsciencebcn

One comment on “Quinze joves del MIT de Boston han impartit classes de ciència a centres de secundària de Catalunya