S’obren les inscripcions de la 10a edició del Programa Joves i Ciència!

Les inscripcions per a la 10a edició del Programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera donen avui el tret de sortida i romandran obertes fins al 10 de febrer.

El Programa Joves i Ciència té per objectiu fomentar les vocacions científics dels joves. S’adreça a cinquanta d’estudiants de 4t d’ESO de Catalunya que, durant tres anys, tenen l’oportunitat de viure la recerca científica en primera persona.

grup-astro_-joves-i-ciencia-fundacio-catalunya-la-pedrera

La primera etapa del programa són les Estades Món Natura Pirineus, on els cinquanta estudiants seleccionats podran viure una experiència de recerca científica al Món Natura Pirineus del 26 al 8 de juliol de 2017, treballant en un dels següents cinc projectes liderats per investigadors de primera línia i convivint 13 dies en un paratge idíl·lic a les Valls d’Àneu:

1. Finestres al cel, una visió completa de l’astronomia actual

Projecte liderat per investigadors del Departament d’Astronomia i Meteorologia de la Universitat de Barcelona, l’Institut de Ciències del Cosmos (ICCUB-IEEC), i del Racah Institute of Physics de la Universitat Hebrea de Jerusalem (Israel).

2. Descobrint la biodiversitat i l’evolució, del treball de camp fins a la genètica actual a través de la informàtica

Projecte liderat per investigadors de l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE) de Barcelona, centre mixt de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).

3. Els ecosistemes aquàtics de muntanya, com els afecten les activitats humanes?

Projecte desenvolupat per investigadors del Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC), de l’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA) de Girona, del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF), i del Conseil National de la Recherche Scientifique (CNRS) de Toulouse (França).

4. Fotosíntesi artificial: llum i aigua com a fonts d’energia

Projecte liderat per investigadors de la Teesside University i l’Imperial College London (Regne Unit), l’École Polytechnique Fédérale de Lausanne (Suïssa) i el Lawrence Berkeley Laboratory (Califòrnia, Estats Units).

5. Descobrint els medicaments de la natura, la biomedicina com a eina per la cura malalties

Projecte liderat per investigadors de la Universitat de Barcelona, la Universitat de Copenhage (Dinamarca), i l’European Molecular Biology Laboratory (EMBL) de Monterotondo (Itàlia).

Posteriorment, en la segona i tercera etapa del programa, durant l’estiu de 1r i 2n de Batxillerat, els estudiants que ja han estat seleccionats poden continuar tenint experiències amb la recerca científica, però en aquesta ocasió en un equip d’investigació d’un centre de recerca local o bé en un programa internacional de ciència.

Busquem joves que, a banda de tenir bons resultats acadèmics, tinguin molt interès per la recerca científica. Busquem joves amb talent, curiositat, empenta i compromís per aprofitar les oportunitats que ofereix el Programa Joves i Ciència durant els tres anys de durada.

Visita el web Si vols formar part de la propera generació de joves científics del programa, consulta la web www.jovesiciencia.cat i inscriu-te ara!

banner_-joves-i-ciencia-fundacio-catalunya-la-pedrera

Segueix-nos a:  #JovesiCiencia @catfundacio @youthsciencebcn