Applications for the Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) are open!

Catalunya-La Pedrera Foundation launches its second edition of the Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC). BIYSC is a two-week international excellence program that aims to stimulate scientific talent among young students from all over the world. It is meant to encourage their enthusiasm for pursuing scientific research and careers in science.

Next summer, 100 undergraduate students aged between 16 and 18 years-old will have the chance to enjoy BIYSC from July 10th to 21st 2017 in Barcelona.

BIYSC 2017_Barcelona_ Fundació Catalunya La Pedrera

BIYSC has been designed with the aim to offer the participants a world-class experience by allowing them to work in English in small groups, on different scientific and technological challenges proposed by the following international research centers based in Catalonia, who are involved in cutting-edge research.

BIYSC 2017

The program also offers their participants the possibility to enjoy the company of peers that share their same passion, attending scientific lectures given by leading researchers, and debating and discussing with them the most successful discoveries and scientific advances that are taking place worldwide.

If you are interested in attending BIYSC 2017, check all the information at www.biysc.org and apply now!

[CAT] S’obren les inscripcions per al Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC)!

La Fundació Catalunya-La Pedrera posa en marxa la segona edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC). Aquest és un programa internacional d’excel·lència que té per objectiu fomentar les vocacions científiques entre els joves de tot el món, per tal d’acostar-los al món de la recerca i a les carreres científico-tecnològiques.

El proper estiu, 100 estudiants d’entre 16 i 18 anys tindran l’oportunitat de participar al BIYSC del 10 al 21 de juliol de 2017 a Barcelona.

BIYSC ha estat dissenyat amb l’objectiu d’oferir als participants una experiència única en què,  de la mà dels centres d’investigació internacionals que fan recerca d’avantguarda a Catalunya, en grups reduïts i en anglès, duran a terme els següents reptes científics i tecnològics:

El programa també ofereix als participants la possibilitat de conèixer estudiants amb qui comparteixen la mateixa passió per la ciència, assistir a conferències impartides per investigadors líders en el seu camp, i debatre i discutir amb ells els descobriments i avenços científics que estan tenint lloc a tot el món.

Si estàs interessat en assistir al BIYSC 2017, consulta la web www.biysc.org i inscriu-te ara!

follow us on facebook twitter instagram youtube#BIYSC @youthsciencebcn @catfundacio

Website:

Contact us: contact@biysc.org