‘Cazadores de Rayos Gamma’ ja està online!

Des de la setmana passada es pot accedir online a l’aplicació que han desenvolupat a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) i que està pensada per apropar l’astronomia de molt alta energia als estudiants de Secundària.

Aquest projecte és una porta a les fonts més extremes del Cosmos, a la ciència que les regeix i la tecnologia que els investigadors desenvolupen per tal de comprendre-la. L’objectiu és que els joves s’introdueixin en l’apassionant món de la física d’astropartícules i ho facin de la mà de l’IFAE a través d’aquesta plataforma web: www.cazadoresderayosgamma.com

A tots els estudiants de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat: voleu descobrir l’Univers més extrem? Registreu-vos a ‘Cazadores de Rayos Gamma’!

Els passos que has de seguir per participar són els següents:

1.-Registra’t a la web de Cazadores: www.cazadoresderayosgamma.com

2.-Introdueix-te a la física de molt alta energia tot seguint les investigacions dels 4 caçadors de l’IFAE: en Daniel, l’Alba, en Quim i la Leyre. Ells t’explicaran com utilitzen els telescopis MAGIC i com interpreten les dades que enregistren. Prepara’t per entrar al món de la programació en Python!

avatars_cazadores de rayos gamma_ifae

3,-Quan ja estiguis amarat de tot el que tenen per explicar-te, podràs fer front al repte: una font còsmica i unes dades per analitzar per tu sol/a. Podràs prendre tot el temps que necessitis per a respondre a les preguntes que et plantegem.

4.-Si aconsegueixes resoldre el repte ja seràs un veritable Caçador de Raigs Gamma! Envia’ns, de la forma més original que se t’acudeixi, els resultats que obtinguis i entraràs al sorteig d’una nit per a dues persones a l’Observatori del Roque de los Muchachos a l’illa de La Palma.

Òscar Blanch, Investigador Principal del Grup de Gammas a l’IFAE

Alícia Labián/Sebastián Grinschpun, Departament de Comunicació IFAE

“Cazadores de Rayos Gamma”  a la cloenda de Bojos per la Física

Aquest cap de setmana a MónNatura Pirineus , durant la cloenda del Bojos per la Física -dins del programa Bojos per la ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera- , els estudiants que durant tot l’any han estat treballant amb l‘Institut de Física d’Altes Energies (IFAE), l‘Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), així com al Sincrotró Alba i  a la Universitat Autònoma de Barcelona, han posat a prova “Cazadores de rayos gamma” i s’ho han passat d’allò més bé.

Superaran el repte? I tu?

Segueix-nos: @PedreraCiencia @_IFAE @PedreraFundacio

Web de Cazadores: www.cazadoresderayosgamma.com