Nosaltres també estem de postSelectivitat, perquè val a dir que aquest any hem tingut molt bones notícies. I és que la promoció de Joves i Ciència 2014, que enguany ha recollit el seu diploma, està apunt de fer el pas a la universitat i entre ells hi ha tres nois que han sobresortit especialment.

Joves i Ciència promoció 2014 aquest mes de juny al Món Sant Benet

Joves i Ciència, de la promoció 2014, recollint el seu diploma aquest mes de juny

Selectivitat 2016, plena de sorpreses per als nostres Joves i Ciència!

Entre les millors notes de la Selectivitat 2016 a Catalunya,  destaquen a la província de Barcelona en Pol Gómez, del col·legi Sagrada Família de Sabadell, que  ha obtingut un 9,7  i estudiarà Matemàtiques a la Universitat de Chicago; i a la província de Lleida, del col·legi Claver de Raïmat de Lleida, Ferran Capell que ha obtingut un 9,5 i estudiarà Ciències de la Salut a la Universitat de Navarra afegint-hi un grau en el programa internacional.

El cas d’en Carlós Vilés, de l’escola La Miranda de Sant Just Desvern, és especial i sorprenent, perquè amb un 9,37 a la Selectivitat el que més impressiona és que té només 16 anys i entrarà el proper curs a la universitat per estudiar Enginyeria de camins, canals i ports a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

L’enhorabona a tots tres i a tots els Joves i Ciència i Bojos per la Ciència que aquest any heu fet la Selectivitat. De ben segur que ben aviat ens expliqueu la vostra història en aquest blog juntament amb la d’altres fellows que ja volen ben alt!

Des de la Fundació Catalunya-La Pedrera estem molt orgullosos dels nostres Joves i Ciència i Bojos per la Ciència, a qui acompanyem des de la selecció, durant el programa i amb qui estem en contacte durant els seus anys d’universitat ja dins el nostre programa de fellows.

Si en voleu saber més…. no us perdeu els propers dilluns les publicacions del Blog de les Vocacions científiques, doncs cadascun d’ells, en Pol, en Ferran i en Carlos, ens explicaran  com ha sigut la seva experiència dins del Joves i Ciència i com afronten el seu futur després de la Selectivitat!

Joves i Ciència, des de 2008  fomentant les vocacions científiques

Joves i ciència T'apassiona la ciència?

El Programa Joves i Ciència de la Fundació neix l’any 2008 amb l’objectiu de potenciar l’interès per la recerca científica entre joves estudiants i fins ara ja s’han beneficiat del programa 464 estudiants en el decurs de totes les edicions. El programa es dirigeix a aquells joves que tenen unes certes inquietuds per a la ciència, però sobretot als que mostren interès i tenen curiositat per la ciència.

Els 50 estudiants seleccionats tenen l’oportunitat de viure una experiència única, participant en un projecte d’investigació científica al MónNatura Pirineus.

Durant l’estiu de 1r a 2n de batxillerat, viuen directament la recerca científica en un laboratori d’un centre de recerca, o bé, participen en un programa internacional de ciència.

Finalment, en l’última fase del programa, els participants s’enfronten en el repte de proposar un projecte de recerca a desenvolupar, ja sigui en un centre d’investigació local o en un programa internacional de ciència.

Segueix-nos a: #JovesiCiència @catfundacio @youthsciencebcn

One comment on “Els estudiants del Joves i Ciència entre les millors notes de la Selectivitat 2016 a Catalunya

1. Retroenllaç: De “Joves i Ciència al món”, descobrint el mètode científic real! | El bloc del foment de les vocacions científiques