Impact.Barcelona, un think tank a La Pedrera

Aquest mes de juny es va celebrar a La Pedrera un acte especial i trencador que pretén convertir-se en una referència internacional en matèria d’innovació, emprenedoria, educació i activitat empresarial i també servir com a punt de trobada per a joves talents i persones de reconegut prestigi acadèmic, polític i empresarial.

El think tank Impact.Barcelona va néixer impulsat per quatre joves estudiants de la Universitat Pompeu Fabra, dos dels quals ja havien participat en altres programes de la Fundació Catalunya-La Pedrera com és el Bojos per l’Economia, i ho fan amb molta força i energia. L’acte va comptar amb un equip de 9 joves voluntaris, la col·laboració de la Fundació Catalunya-La Pedrera i el patrocini de Lexar.

Impact Barcelona think thank nascut a la Pedrera

Impact.Barcelona, un think tank nascut a La Pedrera

El diàleg

L’acte s’inicià amb un diàleg intergeneracional moderat pel comunicador Manel Fuentes que va agrupar en un mateix espai 4 joves i 5 professionals que van introduir els temes de debat de la jornada: el director general de Promoció Econòmica, Albert Castellanos, la directora de la Graduate School of Economics (GSE), Teresa Garcia-Milà, el CEO de Mobile World Capital, Aleix Valls així com també, el CEO d’Inkemia, Josep Castells i el president d’ASCRI, Javier Ulecia.

Durant el diàleg es van abordar temes com quines partides d’investigació s’han de finançar i com; quins camps de l’educació han de ser obligatoris i de quina manera ho han d’estudiar els alumnes; si és eficient i eficaç tenir un cos de professors format per funcionaris; com fer de Barcelona una ciutat atractiva per a la inversió i el desenvolupament d’Start-Ups o com es pot reduir la burocràcia que dificulta el creixement de les pimes.

Els eixos vertebradors del debat

Tots aquests temes i molts altres van ser seguidament debatuts en 8 grups de treball reduïts on es va parlar entorn a quatre grans temes: educació, innovació, emprenedoria i activitat empresarial, tot combinant les idees i la visió dels joves amb l’experiència i el coneixements dels professionals per tal d’arribar a un seguit de propostes i recomanacions que ofereixen solucions implementables a cadascuna de les problemàtiques anteriors.

Entre totes elles destaquen: una millor adaptació a les necessitats de cada alumne, l’accés als circuits internacionals d’investigació puntera, la maximització de l’impacte del pressupost de I+D,  un millor finançament de les universitats i centres d’estudis, la creació d’un marc favorable al creixement i la internacionalització de Pimes per arribar a ser grans empreses, la reducció de traves burocràtics o un millor sistema de beques, entre d’altres.

Finalment, caldrà veure quin és, com bé indica el nom del Think Tank barceloní, l’impacte real d’aquestes propostes i si s’aconsegueix legislar i implementar cadascuna de les mesures extretes de la jornada.

“Today is when things start to change” Impact.Barcelona, juny 2016

Segueix-nos a: #ImpactBarcelona @catfundacio @youthsciencebcn