Fórmula 1 per a estimular vocacions científiques

Sortint de l’institut, els joves van cap a l’espaiSocial i oh sorpresa! Hi ha un cotxe de Fórmula 1 dins les sales! Però no és un cotxe qualsevol…

Estudiants d’enginyeria, entre els quals hi ha un antic alumne del Programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera, varen visitar divendres passat els nois i noies del PAE (el Programa d’Acompanyament Educatiu de la Fundació), a l’espaiSocial de Sabadell. I amb ells varen portar el monoplaça elèctric que varen construir l’any passat en el marc del projecte UPC EcoRacing, on es dediquen a desenvolupar tecnologies d’automoció sostenibles.

Amb les seves cares, no calen més paraules, no? Estaven entusiasmats!

Ecoracing al PAE de Sabadell_1

EcoRacing al PAE de Sabadell

El monoplaça forma part del projecte UPC EcoRacing que es dedica a desenvolupar tecnologies de l’automoció sostenibles

Concretament a EcoRacing desenvolupen monoplaces de competició d’altes prestacions i, sobretot, respectuosos amb el medi ambient. Aquests monoplaces participen en mode de prova en competicions arreu del món amb altres universitats. Per exemple enguany participaran, amb un nou monoplaça que estan acabant de construir -i que presenten ja a inicis de juny-,  a les 3 competicions més prestigioses del sector: la Formula Student (Silverstone, Regne Unit), Formula Student Germany (Hockenheim, Alemanya) i a la Formula Student Spain (Montmeló, Espanya).

UK2015 EcoRacing UPC

Equip d’EcoRacing UPC, competició Formula Student (Silverstone, Regne Unit, 2015).

Il·lusió, motivació, esforç, treball en èquip…i un xic de matemàtiques!

El joves del PAE de l’espaiSocial de Sabadell, han estat compartint aquest curs quines són les activitats que els agrada fer, què els motiva i quins projectes i somnis voldrien fer realitat algun dia. Divendres varen conèixer de primera mà el somni que estan fent realitat uns joves com ells: els estudiants de l’equip UPC EcoRacing. Els varen explicar la seva experiència personal i també com a membres d’un equip de treball. I varen compartir amb ells la seva la il·lusió, l’esforç i els coneixements que necessiten aplicar per aconseguir la seva fita, participar en el concurs internacional Formula Student.

També els varen explicar com ho han fet per arribar fins aquí i tot el que els cal anar aprenent…. i varen aprofitar per ensenyar-los alguns dels càlculs matemàtics que necessiten per a disenyar i construir el monoplaça…

L’activitat s’emmarca dins de les accions desenvolupades per la Fundació Catalunya-La Pedrera per a estimular les vocacions en ciència i tecnologia entre els joves

Aquesta activitat vol ser una primera experiència de col·laboració entre les Àrees d’Impuls Social i de Coneixement i Recerca de la Fundació, conjuntament amb l’equip d’UPC ecoRacing,. La intenció és  dissenyar un programa d’activitats més complert el curs vinent, per a la promoció de les ciències i la tecnologia entre els infants i adolescents del Programa d’Acompanyament Educatiu (PAE) en els 23 espaiSocials a tot Catalunya que el porten a terme.

PAE Fundació Catalunya-La Pedrera

El Programa d’Acompanyament Educatiu (PAE) és una iniciativa de la Fundació Catalunya-La Pedrera per millorar l’èxit educatiu d’infants i adolescents, reforçant i complementant la funció educativa de la família i de l’escola.

Acompanyem a estudiants de primària i secundaria, durant el seu temps extraescolar, en la realització de les tasques escolars i també els oferim l’oportunitat de participar en activitats lúdiques i d’estímul de la creativitat, a través de les quals incentivar la seva curiositat innata, l’experimentació, l’expressió d’emocions, la resolució de problemes, la integració i la participació en un grup d’iguals. Habilitats i competències que promouen la seva autonomia, identitat i iniciativa personal. En definitiva, el seu desenvolupament integral.

Joves i ciència T'apassiona la ciència?
El programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera ofereix als estudiants de secundària de Catalunya la possibilitat de participar en activitats d’investigació i els acompanya des de la finalització del 4rt d’ESO i fins arribar a la universitat per tal de contribuir al foment de la seva vocació científica.

Els joves a més de tenir més de tenir bons resultats acadèmics i bon nivell d’anglès, han de tenir molt interès per la investigació científica, ja que el programa busca joves amb talent i curiositat per les ciències.

follow us on facebook twitter instagram youtubeSegueix-nos a: #PAEdu #JovesiCiència @catfundacio @youthsciencebcn