De “Joves i Ciència” al món”! una experiència estelar

En ple procés d’entrevistes per seleccionar els Joves i ciència 2016, i també els estudiants de la 1a edició del Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) 2016, volem compartir amb vosaltres nous testimonis dels nostres Fellows, com el de la Carlota: va descobrir -amb només 16 anys- que la fotònica i les ciències ambientals eren els camps que més l’apassionaven. Avui des de la Universitat de Princeton, on estudia física i segurament farà certificats en biofísica i ciències ambientals, ens explica com ha estat la seva trajectòria.

1. Experiència, aprenentatge i amistats: Joves i ciència, un programa que m’ha canviat la vida

Carlota Corbella Joves i ciència fellows

Joves i Ciència és una experiència que s’ha de viure al moment, com un privilegi que enalteix el present i obre portes al futur. El meu pas pel programa m’ha canviat la vida en tres línies: les experiències que hi he viscut, l’aprenentatge que hi he rebut, i les amistats que hi he fet.

2.  Descobrint els meus interessos científics: del projecte de simulació de l’expansió de l’Univers, passant per l’expedició Shelios i el LIYSF

El primer any del programa vaig participar en el curs de cosmologia al Centre Món Natura Pirineus de Planes de Son. Gràcies a l’orientació dels professors, vaig desenvolupar un projecte de simulació de l’expansió de l’Univers basat en dades reals que em va familiaritzar amb els mètodes de recerca científica.

Durant el segon any vaig unir-me a l’expedició Shelios – Ruta de las Estrelles a Islàndia i Groenlàndia, en la qual vaig habituar-me al treball de camp en condicions adverses i vaig poder explorar un paradís de la Terra que s’està perdent. Arran d’aquesta expedició, la fotònica i les ciències ambientals s’han convertit en els meus interessos científics principals.

El tercer estiu del programa el vaig passar al London Institute Youth Science Forum a Anglaterra; vaig assistir a conferències i seminaris en diversos àmbits de la ciència i vaig conèixer futurs científics d’arreu del món.

Joves i ciència fellows2

Joves i Ciència del 2012 apassionats per la cosmologia

3. De la curiositat intrínseca per la ciència a la recerca científica

Ara estic estudiant a la Universitat de Princeton, als Estats Units. No tinc cap dubte que el meu pas per Joves i Ciència ha influït en la decisió d’estudiar lluny de casa. A Planes de Son vaig conèixer per primer cop estudiants amb una curiositat intrínseca per la ciència que m’han motivat a buscar l’excel·lència científica per tal de poder desenvolupar les competències que Joves i Ciència m’ha ensenyat.

Em sento privilegiada d’haver format part del programa i espero poder retornar les oportunitats i experiències a futurs estudiants. És una oportunitat que no s’ha de perdre.

Carlota Corbella, exJoves i ciència de la 5a edició (2012)

4. Youth Science de la Fundació Catalunya-La Pedrera, un trampolí per a molts joves científics

Youth-Science-Logo-RGBL’any 2008 començava a fer-se realitat un projecte: Youth Science, una plataforma de Fundació Catalunya-La Pedrera que engloba diferents projectes per apropar la ciència als joves.

Enguany estem apunt de donar a conèixer els 50 estudiants de 4t d’ESO seleccionats per a la 9a edició de Joves i ciència; hi ha 203 estudiants de Batxillerat que de gener a desembre formen part del Bojos per la ciència, i ja sigui en biomedicina, economia, noves tecnologies, natura, matemàtiques, física, química o  bioquímica,  comparteixen tot un any de reptes científics i/o tecnològics.

I si tens entre 16 i 19 anys i aquest estiu vols formar part dels 100 estudiants que seran al Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC), tens 10 projectes per triar i a més, participar en xerrades, sopars científics i molt més.

Les places volen.  No esperis més i inscriu-te!

+Informació: www.biysc.org

Com ens expliquen els nostres fellows, com la Carlota Corbella, formar part d’aquests programes de Youth Science de la Fundació… és una experiència que els ha canviat la vida!