De “Joves i ciència” al món! “Wow, que guai! Vull continuar en ciència”

Ens apassionen les històries dels Joves i ciència! En Roger ha volgut compartir la seva amb nosaltres i quan sentim aquell “mil gràcies per aquesta fantàstica oportunitat. Ha contribuït i contribuirà molt positivament en la trajectòria de molts estudiants. Per part meva, ja us ho puc assegurar! “, sabem que anem per bon camí.

1. Un biotecnòleg, especialitzat en biologia molecular de les plantes i els microorganimes, que no para de voltar i d’aprendre

Joves i ciència Roger Castells fellows

“El programa “Joves i Ciència” per a mi ha estat una experiència única, excel·lent i transformadora. Penso que m’ha permès créixer tant a nivell acadèmic com personal.

Les estades a MónNatura Pirineus, a Planes de Son, van ser el primer contacte amb el món de la recerca al laboratori i també van ser una gran oportunitat per conèixer altres estudiants amb qui compartia inquietuds. Per a mi aquell estiu de 2009 va ser un: “Wow, que guai! Vull continuar en ciència”, que s’ha anat repetint amb els anys. El projecte de recerca que va venir a continuació penso que també va ser molt interessant i el fet d’haver-ne d’escriure un article, va ser tot un repte!

El següent estiu vaig anar a l’XLAB de Göttingen, amb tres companys més. Era la meva primera estada científica a l’estranger. El fet de poder fer ciència en anglès amb estudiants d’arreu del món, va ser genial. Em va servir per descobrir camps de la ciència que per a mi eren poc coneguts, fer noves amistats, millorar l’anglès i passar-ho bé.

El tercer estiu, el LIYSF de Londres també va ser una experiència única. Poder entrar en contacte amb centenars d’estudiants de tot el món va ser increïble. Amb alguns d’ells encara mantinc el contacte, com per exemple de Singapur i d’Indonèsia. El fet de presentar un pòster d’un projecte de recerca, primer en una sessió de pòsters i després davant de tot el fòrum, va ser una experiència també molt positiva i m’ha estat útil en ocasions posteriors. També em va servir per fer uns amics genials, que hem continuat mantenint el contacte, hem viatjat i fins i tot hem col·laborat en projectes de caire científic.

El 2011 vaig començar biotecnologia a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Durant el grau he realitzat 4 estades de laboratori, dues de les quals en programes d’estiu internacionals, a Zuric (Suïssa) i Munic (Alemanya). Considero que haver participat al programa Joves i Ciència m’ha ampliat la visió que tenia sobre el món científic i ha contribuït a que hagi realitzat aquestes pràctiques de laboratori.

2. Impulsant WhatIf, un projecte educatiu que vol apropar la ciència als estudiants  per  informar, promoure la curiositat, despertar vocacions científiques i connectar la ciència amb la societat.

whatif projecte educatiu educació de la ciènciaI com a novetats més recents, des del passat mes d’octubre estic realitzant el doctorat a Norwich (Regne Unit) en el camp de la biologia molecular de les plantes i els microorganimes. I des de fa una mica més d’un any, juntament amb un grup d’amics, alguns d’ells també Joves i Ciència, estem creant un projecte educatiu, anomenat WhatIf, que pretén acostar la ciència als estudiants.

Roger Castells, exJoves i ciència de la 2a edició (2009)

3. Youth Science de la Fundació Catalunya-La Pedrera, un trampolí per a molts joves científics

Youth-Science-Logo-RGBL’any 2008 començava a fer-se realitat un projecte: Youth Science, una plataforma de Fundació Catalunya-La Pedrera que engloba diferents projectes per apropar la ciència als joves.

Enguany estem apunt de donar a conèixer els 50 estudiants de 4t d’ESO seleccionats per a la 9a edició de Joves i ciència; hi ha 203 estudiants de Batxillerat que de gener a desembre formen part del Bojos per la ciència, i ja sigui en biomedicina, economia, noves tecnologies, natura, matemàtiques, física, química o  bioquímica,  comparteixen tot un any de reptes científics i/o tecnològics.

I si tens entre 16 i 19 anys i aquest estiu vols formar part dels 100 estudiants que seran al Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC), tens 10 projectes per triar i participar en xerrades, sopars científics i molt més.

Les places volen.  No esperis més i inscriu-te!

+Informació: www.biysc.org

Com ens expliquen els nostres fellows, com en Roger Castells, formar part d’aquests programes de Youth Science de la Fundació… és una experiència que els ha canviat la vida!