Youth Science: 9 anys promovent l’esforç i l’excel·lència educativa per fomentar les vocacions científiques entre els joves

L’any 2008 començava a fer-se realitat un projecte: Youth Science, una plataforma de Fundació Catalunya-La Pedrera que engloba diferents projectes per apropar la ciència als joves.

Aquell any, els primers Joves i ciència arribaven a MónNatura Pirineus, il·lusionats, com nosaltres. Es van sumar a l’aventura l’any 2011, els Professors i ciència, docents motivats que volien visitar els centres de recerca i aprendre dels millors com ho feien els seus estudiants.

BIYSC_fellows_youthscience_gloria_gómez_sergi_macià

Sofia Gómez i Sergi Macià fellows dels programes de Youth Science

videoVídeo: Sofia Gómez i Sergi Macià fellows dels programes de Youth Science ens expliquen la seva experiència

Mica en mica s’anava estenent una manera de fer, d’aprendre i sota el paraigües de Bojos per la ciència l’any 2013 van nèixer els primers cursos de bojos per la biomedicina, per la química, la bioquímica, l’economia, les noves tecnologies… creixent any rere any i incorporant altres bojos, per la natura, les matemàtiques, la física. Imparable. Cada cop més Bojos per la ciència de bata i de bota, joves entusiamats per encaminar-se cap a uns estudis que els esperen en pocs anys. Nois i noies de 15, 16, 17 anys que comencen a fer pràctiques i viatgen, que es mouen i que en volen més.

I perquè no plantejar-nos un programa internacional que reculli a Barcelona el millor dels nostres programes i molt més?

Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC): de l’11 al 22 de juliol de 2016, 100 joves d’entre 16 i 19 anys es reuniran a Barcelona

BIYSC_logoI aquesta va ser la resposta: el BIYSC. Dues setmanes  amb cursos pràctics per treballar als centres de recerca colze a colze amb els investigadors on els proposaran diferents reptes, conferències científiques, debats i discussions, visites als millors centres internacionals de recerca amb seu a Catalunya.

Un esdeveniment multidisciplinar que comprèn la biomedicina, genètica, biotecnologia, bioquímica, química, biologia evolutiva, fotònica, robòtica, nanotecnologia i bioètica.

Inscripcions obertes: www.biysc.org

10 projectes, 10 centres de recerca

-Institut Català de Nanociència i nanotecnologia (ICN2) The electron and the truck: the journey from Nanoscience to the Smart Cities

-Centre de Regulació Genòmica (CRG)- Taking a closer look at DNA: using sequencing to explore evolution and biodiversity