Durant tres setmanes de gener, estudiants de la prestigiosa universitat Massachussets Institute of Technology (MIT) de Boston han fet classes a centres de secundària de  Barcelona i àrea Metropolitana, gràcies al programa MISTI Global Teaching Lab, amb què col·labora la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Els 12 centres educatius que han participat en aquesta edició han estat: Col·legi Sagrada Família d’Horta, Escola Proa, Institut Barcelona-Congrès, Institut Galileo Galilei, Institut Josep Pla, Institut Montserrat, Escola Àgora, Escola Bon Soleil, Europa International School, Escola La Miranda, Oak House School i St Peters School.

Voleu conèixer la seva experiència?

MIT2016_estudinats de l'MIT de Boston han estat fent classes a les escoles catalanes

Estudiants del MIT que aquest mes de gener han estat a Catalunya impartint classes de ciència a 12 escoles de Catalunya

Classes de ciència en anglès impartides per estudiants del MIT
Han impartit classes a diferents escoles catalanes

Estudiants del MIT impartint classe a escoles catalanes

Les classes que han impartit són d’assignatures de ciència, que s’han dut a terme integrament en anglès. Els estudiants durant aquest temps s’han allotjat amb famílies de l’escola on impartien les classes  i han pogut visitar centres de recerca catalans i conèixer joves investigadors per intercanviar experiències.

MIT2016_estudiants MIT i famílies catalanes

Cloenda del “MISTI Global Teaching Lab” a La Pedrera amb les famílies catalanes que els han acollit

I com a cloenda del programa, la setmana passada aquests estudiants van visitar La Pedrera, seu de la Fundació Catalunya-La Pedrera on es van trobar també amb les famílies acollidores.

La 2a edició del MISTI Global Teaching Lab a Catalunya ha sigut tot un èxit: com funciona el programa?

Per a participar en aquest projecte, els estudiants del MIT van haver de passar un procés de selecció on finalment dotze van ser escollits. Un cop escollits els candidats més adients, tenint en compte també els interessos de les escoles acollidores, aquests dotze estudiants varen rebre una formació al MIT perquè poguessin dur a terme la seva tasca amb la màxima qualitat.

Estudiants del MIT i les escoles acollidores: tots hi guanyen

L’objectiu principal d’aquest projecte és doble i beneficia tant a l’escola que els rep com al mateix estudiant universitari que viu l’experiència. Per una banda, els estudiants del MIT poden aprendre a través de l’experiència de fer de docents a altres estudiants amb un fons cultural molt diferent al seu. Per una altra banda, l’escola té l’oportunitat de tenir la col·laboració d’un estudiant universitari amb un sistema d’ensenyament molt diferent al nostre, i que els aportarà una manera de treballar i uns recursos educatius del MIT molt rics.

2 comments on “Dotze joves del MIT han fet classes de ciència a alumnes de secundària de Catalunya

1. Sílvia Pitarch
    17 Abril, 2016

M’agradaria saber quin és el procés de selecció de les escoles acollidores d’aquest programa. I en cas que siguin un procés obert, quines característiques es valoren?
    Gràcies.

M'agrada

• Sílvia,
      La convocatòria per a les escoles que vulguin participar al programa MISTI – Global Teaching Lab s’obre a principis de curs. Totes les propostes s’analitzen i s’avaluen d’acord amb les necessitats i la naturalesa del MISTI Global Teaching Lab.
      Es tenen en compte els següents aspectes:
      -Tenir estudiants seleccionats per al programa Joves i Ciència, per al programa Bojos per la Ciència o haver participat en alguna de les accions formatives del programa Professors i Ciència
      -Nivell d’anglès de l’alumnat
      -Nivell d’anglès del professorat
      -Els interessos que tinguin els estudiants seleccionats pel MISTI Global Teaching Lab
      -Carta de motivació del centre educatiu
      -Encaix en el seu Projecte Educatiu de Centre

Trobaràs més informació a: http://www.fundaciocatalunya-lapedrera.com/ca/content/foment-de-l%C3%A8xit-i-lexcel%C2%B7l%C3%A8ncia
      I si tens cap més dubte pots contactar amb nosaltres a coneixement@fcatalunyalapedrera.com

M'agrada