Presentació dels recursos educatius “Fronteres del Coneixement” al PRBB

fronteres del coneixement-ibe-laciencialateumón-professorsiciència

El proper dilluns 9 de novembre es presentarà al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) el projecte Fronteres del Coneixement”. Es tracta de recursos educatius que inclouen vídeos de divulgació científica – dirigits a la societat en general però especialment als estudiants i professors d’ESO i Batxillerat- així com materials educatius i dinàmiques interactives.

Entre els projectes que es presentaran, hi ha els materials creats per l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF) -en el marc del programa Professors i ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera- com per exemple el recurs educatiu  Genètica de poblacions Humanes, The Human Genome Diversity Group que inclou material interactiu i un joc descarregable.

La intenció d’aquesta jornada és  apropar els últims estudis en del camp de la biologia evolutiva a la societat i explicar conceptes a partir de la recerca de frontera que actualment es du a terme a l’Institut de Biologia Evolutiva.

La ciència al teu món

logo La ciència al teu mónLa plataforma de divulgació La Ciència al Teu Món ha sigut l’encarregada de realitzar aquests recursos educatius, conjuntament amb investigadors de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF). D’aquesta manera s’expliquen conceptes tan diversos com el passat de l’espècie humana a través del genoma, la importància de la diversitat a través de les papallones, i la informació que aquestes ens aporten sobre el canvi climàtic, l’origen de la multicel·lularitat, el paper dels gens en les nostres decisions o les avantatges que ofereix la metamorfosis.

Com són aquests recursos educatius?

imatge Fronteres del coneixement IBE PRBBEls recursos educatius van acompanyats d’una guia didàctica amb instruccions, dinàmiques d’implementació a classe i enllaços de referència. S’han pogut desenvolupar principalment amb el finançament de la Fundació Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). En el procés d’elaboració d’aquest material ha comptat amb l’assessorament de professionals de la comunicació i la valuosa col·laboració, de la Fundació Catalunya-La Pedrera en el marc del programa “Professors i Ciència” i del “Programa de formació Científica, Tecnològica i Matemàtica (CTM)” del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Professors d’ESO i Batxillerat, a través d’aquests programes, van participar en tallers de co-creació, amb les seves idees, opinions i valoracions, per tal d’adaptar els continguts a les seves necessitats i possibilitats.

Com m’hi puc apuntar?

Us convidem a venir el dia del llançament per conèixer millor el seu contingut i per poder parlar amb els investigadors, que estaran encantats d’ampliar la informació i resoldre els vostres dubtes. La reserva no es necessària, però agrairíem que indiqueu la vostra intenció d’assistir-hi per tal de tenir una idea de quantes persones vindran!

Registra el teu interès en aquest enllaç: http://goo.gl/forms/Ejrw0vpJmO

Dia: 9 de novembre de 2015

Hora: 18h

Lloc: Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB).  Dr. Aiguader 88, 08003 Barcelona