La bioètica amb la Fundació Víctor Grífols i Lucas: de la docència a l’impuls de la recerca i l’estudi

professors i ciencia -Fundació GrífolsDes de fa dos anys Fundació Catalunya-La Pedrera forma part del consell assessor de la Fundació Víctor Grífols i Lucas, institució que promou la bioètica entre organismes, empreses i persones l’activitat dels quals estigui relacionada amb la salut humana, i també entre els centres educatius.

La bioètica dins el programa Professors i ciència

Des de l’any 2013 la Fundació Víctor Grífols i Lucas col·labora en el programa Professors i ciència de la Fundació Catalunya-La Pedrera amb cursos d’Introducció a la bioètica adreçats a professorat de secundària de Catalunya per incentivar el debat a les aules entre alumnes i docents. Demà a la seva seu de Barcelona s’inicia un nou curs gratuït, El diàleg ètica i ciència des de la bioètica impartit el 4 i 6 de novembre de 16 a 20h per Marcel Cano, professor d’Ètica del Departament de Filosofia Teorètica i Pràctica de la Universitat de Barcelona, i Sergio Ramos, filòsof i Màster en Ciutadania i Drets Humans de la Universitat de Barcelona.

En el curs hi assistiran professors dels centres educatius La Salle (Manresa, Bages), Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet, Bages),  Sol-Ixent (Mataró, Maresme), Institut Fontanelles (les Borges del Camp, Baix Camp), Institut Els Pallaresos (Els Pallaressos, Tarragonès), Institut Isaac Albéniz (Badalona, Barcelonès) i Institut Icària (Barcelona, Barcelonès) d’altres centres del Barcelonès i del Vallès Occidental.

Aquesta formació  pretén proporcionar uns coneixements generals sobre les qüestions més rellevants de la bioètica en l’actualitat i es tractaran les problemàtiques clau, les tendències i els marcs legislatius vigents amb un enfocament didàctic i pràctic.

Premis sobre bioètica per a treballs de recerca i per als centres d’ensenyament

PPremi Ètica i ciència -Fundació Víctor GrífolsA part d’aquestes activitats de docència, la Fundació Víctor Grífols, també impulsa la recerca i l’estudi en àrees específiques de la bioètica i convoca diferents premis  i beques.

Aquest 15 de novembre, per exemple, s’acaba el termini de presentació del Premi Ètica i ciència per a centres d’ensenyament, no us el perdeu!  El premi té l’objectiu de proporcionar reconeixement i suport a projectes educatius que fomentin la sensibilitat i la reflexió dels alumnes al voltant de les implicacions ètiques de la ciència, de la recerca científica i de les aplicacions tecnològiques i, que al mateix temps, promoguin iniciatives adreçades a l’estudi i el debat sobre aquestes qüestions.

Hi poden optar tots els centres d’ensenyament de Catalunya que imparteixin Educació Primària, ESO, Batxillerat o Formació Professional i els premis són de 5.000 €, 2.500€ i 1.000 euros€ per a projectes educatius que fomentin la reflexió dels alumnes envers les implicacions ètiques de la ciència.