T’ajudem a fer el pas a la universitat: Ajuts universitaris 2015-2016, fes la teva sol·licitud abans del 31 d’octubre!

Logotip-Ajuts-Universitaris mFundació Catalunya La PedreraEl proper dia 31 d’octubre finalitza el període de sol·licitud dels Ajuts universitaris 2015-2016 de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Amb aquesta convocatòria, que enguany arriba a la 19a edició, la Fundació vol fomentar l’esforç i l’excel·lència acadèmica entre els estudiants que inicien els seus estudis universitaris, premiant el seu rendiment acadèmic, i donant suport als seus projectes de formació.

Per optar a aquests ajuts cal complir els següents requisits:

• Accedir per primera vegada al primer curs d’uns estudis universitaris de grau el curs acadèmic 2015-2016. Resten exclosos de la convocatòria els màsters.
  • Haver cursat els estudis de Batxillerat a Catalunya, en qualsevol de les seves especialitats.
  • Haver superat les proves d’accés a la universitat a Catalunya.
  • Cursar els estudis universitaris en centres integrats o adscrits a una universitat catalana: Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat Ramon Llull, Universitat de Vic, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat Abat Oliba CEU.
  • També queden reconeguts aquells estudis artístics amb equiparació de Grau Universitari que estiguin inclosos en l’Espai Europeu d’Educació Superior i que s’imparteixen en centres reconeguts per la Generalitat de Catalunya.
  • Matricular-se d’un curs complet durant el curs acadèmic 2015-2016 (aproximadament 60 crèdits) Els estudiants que facin efectiva una matrícula de caràcter quadrimestral s’hauran de matricular d’un mínim de 30 crèdits el primer quadrimestre del curs acadèmic 2015-2016 i matricular-se d’un mínim de 30 crèdits el segon quadrimestre.
  • Residir a Catalunya.
  • Formalitzar l’imprès de sol·licitud, disponible al web www.ajutsuniversitaris.com
  • Tenir menys de 25 anys en la data de presentació de la sol·licitud.

Per a l’adjudicació dels ajuts es tindrà en compte, únicament, el rendiment acadèmic dels sol·licitants, considerant la seva nota d’accés de la fase general de les proves d’accés a la universitat. Aquesta nota resulta del promig ponderat entre la nota obtinguda al Batxillerat (60% de la nota final) i la qualificació de la prova de la fase general (40% de la nota final)

La convocatòria es resoldrà com a màxim el dia 31 de desembre del 2015 i els resultats es publicaran abans de 15 de gener de 2016 al web www.ajutsuniversitaris.com.