Nova incorporació a l’àrea: voleu conèixer qui és la Carla Conejo-González?

Inquieta, motivada i amb moltes ganes d’orientar la seva carrera cap a l’entorn empresarial o públic de divulgació de la ciència, la Carla Conejo-González és una ex-Joves i ciència i estudiant del Màster en Indústria Farmacèutica i Biotecnologia de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), que aquest octubre s’ha incorporat com a estudiant en pràctiques per al curs 2015-2016 a l’Àrea de Coneixement, Educació i Recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Aquesta formació s’engloba dins un conveni que la Fundació ha signat amb la UPF per tal de facilitar la formació pràctica als estudiants, i la Carla durant aquest mesos contribuirà als programes d’excel·lència educativa com al Joves i ciènciaBojos per la ciènciael Global Teaching Lab -MIT i el Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC).

Entrevista exprés!

Carla Conejo-González estudiant en pràctiques Fundació Catalunya La PedreraLa Carla Conejo-González (Lleida, 1993) forma part de MAGMA – Associació per promoure la recerca jove, organitzadors de l’Exporecerca Jove, i compagina els seus estudis del Màster en Indústria Farmacèutica i Biotecnologia amb diverses iniciatives emprenedores i la música (toca el piano).

• Sempre has sabut que et volies dedicar a la ciència?

La veritat és que no, perquè m’apassionen moltes coses! A 4t d’ESO no tenia clar si em volia dedicar a la ciència o a les arts. Però quan vaig entrar al programa Joves i Ciència va agafar pes la faceta de la ciència. Vaig conèixer a gent afí a mi, vaig tenir l’oportunitat de conèixer de més a prop la ciència, i en concret la biologia al Centre de Regulació Genòmica (CRG) de Barcelona. En acabar el batxillerat científic, els tutors del Joves i Ciència em van recomanar que entrés a estudiar Biologia Humana (UPF), ja que pensaven que la carrera s’adequava molt als meus interessos.

• Què és el que t’agrada més de la Biologia Humana?

Durant els tres anys de Joves i Ciència i la carrera he provat moltes coses del món de la recerca en aquest camp, des d’excavar en uns jaciments arqueològics a Granada amb Roberto Sala de la Universitat Rovira i Virgili (URV) fins a participar en estudis d’anàlisi toxicològic en el Departament de Medicina Forense de la Universitat de Mansoura, a Egipte. Tot i així, el que més m’agrada és la neurobiologia; en concret, la recerca sobre la Síndrome de Down. En aquest camp és on actualment tinc més experiència, havent col·laborat en el grup de Mara Dierssen (al CRG) i de Renata Bartesaghi (a la Universitat de Bolonya, a Itàlia)

• Comentaves que t’agradaria dedicar-te a l’entorn empresarial o públic de la divulgació de la ciència. D’on surt aquest interès?

La meva experiència a MAGMA – Associació per promoure la recerca jove  m’ha ajudat molt a definir el que més m’agrada de la ciència, la divulgació. Fer arribar la ciència de forma correcta és molt important, i encara més ho és saber-la fer gaudir a aquelles persones que s’hi voldrien dedicar. Les activitats d’àmbit nacional, estatal i internacional que he desenvolupat durant aquests anys m’han permès intercanviar experiències i punts de vista per aprendre com es viu i s’entén la ciència a la resta del món. Des de l’any 2000 i fins ara, MAGMA ha organitzat l’Exporecerca Jove, un concurs anual de treballs de recerca fets per joves (des de primària fins a la universitat).

• Què n’esperes de les teves pràctiques a la Fundació?

Sobretot, aprendre molt! Conec la Fundació des que vaig entrar a Joves i Ciència. Aquella experiència em va canviar la vida, i crec que no dec ser l’única que ho sent així. Això fa que cregui en el que es fa des de la Fundació, i em senti motivada a contribuir a que els programes que coordina tirin endavant.

• A què t’agradaria dedicar-te professionalment?

En aquests moments crec que la divulgació científica ocupa la major part del meu temps, i m’agradaria que després del màster pogués seguir sent així. De totes maneres, no descarto en un futur reprendre la meva passió per la neurobiologia i potser aventurar-me amb un doctorat en recerca sobre la Síndrome de Down.